تناسب اندام با میگو!

0

تناسب اندام با میگو!

میگو یکی از محصولات پر ارزش جنوب کشور می باشد که دارای مقادیر بالایی مواد معدنی همچون سلنیوم، فسفر، روی و ویتامین های بسیار ارزشمند B12، نیاسین و D و…است. همچنین میگو درای پروتئین بسیار با کیفیت و در عین حال کالری بسیار کم می باشد. در این مقاله به برخی از خواص میگو  از جمله خواص میگو در بدنسازیخواهیم پرداخت.

خواص میگو در تناسب اندام

میگو حاوی پروتئین بسیار بالا وسالمی  می باشدبه طوری که شما با مصرف 4 عدد میگو بزرگ می توانید تمامی اسید آمینه های ضروری را به بدنتان برسانید که تمامی این ها در رشد عضلات و تنظیم هورمون های بدن برای بدنسازی و ورزشکاران بسیار خوب و لازم است. میگو به دلیل دارا بودن آهن باعث افزایش انرژی در بدن می شود. همچنین به دلیل داشتن ویتامین B12 باعث ایجاد سلول های خونی و جلوگیری از کم خونی می شود.

مواد معدنی موجود در میگو دارای آنتی اکسیدان های وی در مبارزه با رادیکال های آزاد و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. آستاگزانتین موجود در میگو مانع از تجمع چربی می شود. شما با مصرف میگو و انواع غذاهای دریایی در رژیم غذایی خود می توانید ضمن بهره مندی از خواص میگو از سیروز کبدی و سایر اختلالات ناشی از بیماری های کبدی جلوگیری کنید.

ميگو جايگزين مغذي و لذيذي براي پروتئين گوشت‌هاي قرمز است. نسبت به آنها در وزن مساوي، داراي کالري و چربي اشباع (جامد) کمتري است. بيشتر افراد تصور نادرستي در مورد مصرف ميگو دارند. در هر110 گرم ميگو 200 ميلي گرم کلسترول وجود دارد. براين اساس بسياري از مردم از مصرف آن اجتناب مي‌کنند. با وجود غني بودن ميگو از کلسترول، هيچ دليلي براي اجتناب از مصرف آن وجود ندارد. همچنين ميزان کلسترول در ۱۰۰ گرم ميگو حدود دوسوم ميزان کلسترول در يک تخم‌مرغ ۵۰ گرمي است. يعني در وزن مساوي، ميزان کلسترول ميگو يک‌سوم کلسترول تخم‌مرغ است. با اين تفاوت که در ميگو، ميزان اسيد‌ چرب اشباع که براي سلامتي مضر است بسيار کم می‌باشد. کلسترول موجود در ميگو در مقایسه با کلسترول تخم‌مرغ باعث افزايش کلسترول خون نمي‌شود. اصولا آنچه که علت اصلي افزايش کلسترول خون است، اسيدهاي چرب اشباع به شمار مي‌روند.

بهتر است میگو به صورت گریل شده، کبابی و آب پز مصرف شود تا اثرات مثبت خود را بگذارد.زیرا اگر آن را به صورت سوخاری و در روغن زیاد سرخ کنید قطعا با افزایش کالری و در نتیجه افزایش وزن و بروز فشار خون از خواص میگو بی بهره خواهید ماند.

در ادامه با دو دستور پخت غذایی سالم با میگو آشنا می شوید که کمک می کند در نار لذت بردن از طعم میگو، از فواید آن سود ببرید.

 

بیشتر بخوانید: چرا ورزشکاران باید ماهی بخورند؟

دستورالعمل های طبخ میگو سالم

  • کباب میگو و سبزیجات

مواد لازم

میگو 300 گرم
کدو سبز 2 عدد
قارچ خرد شده 250 گرم
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد درشت
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه 3 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق مرباخوری
فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
ریحان خشک 1 قاشق مرباخوری
پودر آویشن خشک 1 قاشق مرباخوری
نمک به میزان دلخواه

 

طرز تهیه

میگو ها را پوست می کنیم و رگ پشت آنها را با چاقو پاک می کنیم. کدوها را حلقه حلقه کرده و فلفل دلمه ای را مکعبی خرد می کنیم. قارچ ها را می شوییم و اگر قارچ درشت بود، آن را چهار قاچ می کنیم. سپس میگو و سبزیجات را با روغن زیتون، پودر سیر، فلفل سیاه، ریحان، آویشن، نمک و آب لیموترش مخلوط می کنیم و می گذاریم دو، سه ساعت بماند، سپس یکی در میان به سیخ می کشیم و روی منقل کباب می کنیم. می توان این مواد را به سیخ های کوچک کشید و روی ماهیتابه چدنی با روغن خیلی کم یا بدون روغن سرخ کرد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تاکو میگو (سالم و خوشمزه)!

 

  • میگو آبپز با ادویه

مواد لازم (برای 4 نفر)

میگو 900 گرم
سرکه سیب 4 قاشق چایخوری
ادویه ی ترشی 3 قاشق غذاخوری
برگ بو 6 عدد
نمک  1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

یک قابلمه را تا دو سوم حجم پر از آب کنید سپس سرکه، ادویه ی ترشی و برگ بو و نمک را اضافه کنید. بگذارید بجوش بیاید و 5 دقیقه بجوشد تا ادویه ها ترکیب شوند و در آب فرو روند.
سپس میگو را چه یخ زده چه باز شده اضافه کنید و گاهی هم بزنید.

وقتی پوسته ها صورتی رنگ شدند و داخل میگو ها از نیمه شفاف به سفید تغییر رنگ داد با کفگیر آنها را بیرون بیاورید. بلافاصله سرو نمایید. اختیاری: با لیمو و یا کره ی آب شده تزئین کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.