خواص میگوهای دریایی و کاهش کلسترول خون و اثرات ضد سرطانی

0

خواص میگوهای دریایی و کاهش کلسترول خون و اثرات ضد سرطانی

اگر دارای کلسترول خون می باشید دیگر نگران کاهش آن نباشید. ماهی دریا در این مطلب ماده غذایی معجزه گری را به شما معرفی می کند. میگوهای دریایی از آبزیان مهم دریایی می باشند که دارای خواص بسیاری خصوصا در کاهش کلسترول دارند. همچنین این میگو ها به دلیل دارا بودن مواد خاص اثرات ضدسرطانی می باشند.

مصرف میگو تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد و بدن را از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند و همچنین میگو یک منبع بسیار عالی از سلنیوم است . با مصرف هر 120 گرم میگو ، 7/81 درصد از نیاز روزانه بدن به این عنصر تامین می شود . شواهد به دست آمده از تحقیقات و آزمایش های انجام شده نشان می دهند که یک رابطه معکوس بین مصرف سلنیوم و شیوع سرطان وجود دارد . شواهدی موجود است که سلنیوم ، DNA را ترمیم کرده و مانع از وارد شدن آسیب به سلول ها می شود . به علاوه از تکثیر سلول های سرطانی نیز جلوگیری کرده و از مرگ سلولی می کاهد . سیستم ایمنی بدن را برای حذف سلول های فرسوده و غیرعادی تحریک می کند .

یک تحقیق در کانادا که نتیجه اش در آوریل 2004 منتشر شد در مورد علل شیوع سرطان این مطلب را بیان کرده که مصرف مداوم میگو می تواند باعث ایمنی در برابر سه نوع سرطان شود : سرطان خون ، سرطان مغز استخوان و سرطان دستگاه لنفاوی .

میگو دارای پورین است و لازم است افرادی که مشکل سنگ کلیه و نقرس دارند مصرف غذاهای پورین مانند میگو را محدود نمایند بعلت اینکه دریافت بیش از اندازه و تجمع پورین در بدن و تبدیل آن به اسید اوریک و تجمع اضافی آن باعث بیماری نقرس و سنگ کلیه می شود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.