شاه میگو پلوی اسپانیایی

0

شاه میگو پلوی اسپانیایی

زمان آماده سازی    ۲۰ دقیقه

زمان پخت            ۴۰ دقیقه

مناسب برای           ۴نفر

وعده غذایی            ناهار

ملیت غذا               اسپانیایی

مواد لازم

شاه میگو ۴عدد
میگوی ریزپوست کنده ۲۰۰گرم
برنج پخته شده ۲ پیمانه
سیرخردشده  ۴حبه
پیازخردشده   ۲ عددبزرگ
گوجه فرنگی خرد شده   ۲ عددبزرگ
لوبیا سبز   ۱۰۰گرم
روغن زیتون  2/1 فنجان
پودر فلفل قرمز ۱ قاشق غذاخوری
نمک و آب به میزان لازم

مواد لازم میگو پلو اسپانیایی

دستور پخت:

پس از آنکه شاه میگو ها را تمیز نموده آن ها را جهت پخت اولیه به آب در حال جوش اضافه می کنیم، شعله را کم کرده و اجازه می دهیم که به مدت یک الی دو دقیقه شاه میگو بپزد. توجه نمائید که مدت زمان پخت اولیه نباید بیش از دو دقیقه گردد چرا که باعث می شود گوشت شاه میگو سفت شود. این نکته در مورد میگو نیز صدق می کند.

 

بعد از پخت شاه میگو ها را درون یک آبکش ریخته تا آب آن  ها گرفته شود و آنها را به قطعات بزرگ برش می دهیم.

در یک ماهیتابه عمیق یا قابلمه ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را حرارت می دهیم و پیازهای خرد شده را به آن اضافه می نماییم. پیازها که در حدود ۲ دقیقه ای در روغن طلایی شد برنج را در ماهیتابه می ریزیم و ۳ الی ۵ دقیقه ان را به طور منظم هم میزنیم.

اکنون سیر خرد شده همراه با کمی آب (میتوان از ابی که شاه میگو را در ان پخته ایم استفاده نماییم) به موادمان اضافه میکنیم. و یک بار دیگر مواد را خوب هم میزنیم. فلفل قرمز، نمک و زعفران دم کرده را در ظرف می ریزیم. کمی که مواد روی حرارت با هم مخلوط شدند.  گوجه خرد شده و لوبیا سبز را اضافه نموده و در ظرف را میگذاریم تا مواد روی درجه حرارت پایین و برای حدود ۲۰ دقیقه بپزند. در مرحله ی بعد میگوهایی را که از قبل با کمی اب پخته ایم  را به صورت لایه لایه میان برنج قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا حدود ۱۰دقیقه دیگر بپزد. در مرحله اخر شاه میگو را اضافه کرده و وقتی شاه میگو ها کمی حرارت دید. غذا را از روی شعله برمیداریم. و با جعفری تزئین می کنیم.

نوش جان

Leave A Reply

Your email address will not be published.