علایم و نشانه های فاسد بودن میگو

0

علایم و نشانه های فاسد بودن میگو

ارزش غذایی میگو

میگو سرشار از ویتامین D ، B12 و سلنیوم می باشد. همچنین دارای چربی های غیر اشباع می باشد. میگو به عنوان یک غذای کامل دریایی منبع کاملی از پروتئین، نیاسین و آهن است. میگو از لحاظ چربی، غذایی کم چرب است اما از لحاظ کلسترول، غذایی با کلسترول بالا می باشد به عبارتی درهر 110 گرم میگو 200 میلی گرم کلسترول در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: خواص میگوهای دریایی و کاهش کلسترول خون و اثرات ضد سرطانی

فساد میگو به چه صورت است؟

میگو ها بر خلاف برخی ماهیا از سطح دریا صید نمی شوند بلکه در عمق و از کف دریا آنها را صید می کنند. به اینصورت که تور را پهن میکنند و بعد از زمان طولانی حدود 2 الی 3 ساعت که تور را می کشند، همراه با تور رسوبات کف دریا هم به سطح آب کشیده می شود. این رسوبات که همراه با تور در میان میگو ها آمده است باعث فساد برخی از میگو ها می شود. برای آلوده شدن میگو، میگو باید در شرایط مساعدی برای رشت میکروب ها قرار بگبرد. که به آن فساد میکروبی می گویند.

 

با انواع فساد میگو آشنا شوید

میگو به 2 صورت فاسد می شود. 1.فساد میکروبی  2.فساد شیمیایی

فساد میکروبی:

این فساد از طریق رشد میکروبهای موجود در رسوبات کف دریا که همراه با میگو به سطح دریا می آیند و یا در حین شستن و یا بسته بندی غیر بهداشتی که با برخی از میکروب ها تماس پیدا می کنند، ایجاد می شود.

فساد شیمیایی:

ایجاد لکه های سیاه رنگ در قسمت داخلی و عمقی سطح پوسته ی میگو از نشانه های فساد شیمیایی است. فساد شیمیایی حاصل رشد و تکثیر میکروارگانیسم‌ها می باشد که باعث می شود تری متیل آمین اکسید موجود در عضلات میگو به تری متیل آمین تبدیل شود و بدن میگو بوی زننده و متعفن به خود بگیرد.

تشخیص تازگی میگو

بازرسی میگو تازه

میگوی تازه فاقد هرگونه بوی تند و زننده ای است میگوی تازه بوی دریا و جلبک های دریایی می دهد بر خلاف میگو فاسد، میگو تازه بوی ملایمی دارد.

میگو تازه فاقد تغییر رنگ و یا هرگونه لکه های سیاه رنگ می باشد. پوست میگو تازه از بدن آن جدا نیست و حالت لیزی ندارد.

همچنین گوشت میگو تازه باید با قوام و نرم باشد زیرا سفتی گوشت میگو ممکن است به دلیل منجمد شدن آن باشد.

 

رنگ میگو قبل و بعد از پخت

رنگ پوسته ميگوي خام ممكن است سبز مايل به خاكستري، قهوه اي مايل به صورتي يا صورتي كم رنگ باشد.

پوسته ی میگو هنگام پختن، به رنگ قرمز درمي آيد و گوشت آن به رنگ قرمز مبدل مي شود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.