ماهی منبع طلا (امگا3)

0

ماهی منبع طلا (امگا3)

اسید های چرب امگا3 نقش کلیدی در رشد طبیعی کودکان دارد. متاسفانه بدن انسان قادر به تولید اسید های چرب امگا 3 نیست. پس ما باید با رعایت رژیم غذایی کنترل شده بستر ورود امگا 3 را به بدنمان فراهم کنیم.

مواد حاوی امگا 3:

1.ماهی

2.تخم کتان

3.لوبیا

4.کدو حلوایی

5.تخم مرغ

6.گردو

 

فواید امگا3

بسیاری از متخصصان و پزشکان توصیه میکنند که حداقل هفته ای 2 بار ماهی مصرف کنید. این آبزی به دلیل اینکه منبع غنی امگا 3 می باشد در بالا بردن هوش کودکان نقش بسزایی دارد همچنین باعث می شود کودکان خواب راحتی داشته باشند که همین امر به رشد طبیعی آنها کمک می کند.

مطالعات اخیر نشان داده شده است کودکانی که در سنین پایین ماهی مصرف میکردن کمتر به آسم مبتلا شده اند. زیرا اسید های چرب موجود در ماهی نقش محافظتی برای کودکان در برابر آسم دارد و آنها را در برابر آسم ایمن میکند.

در مطالعه ای نشان داده شده است کودکانی که مبتلا به افسردگی و یا تحت استرس هستند با گنجاندن ماهی در برنامه روزانه شان نوراپی ‌نفرین پلاسما آنها به طور عجیبی کاهش پیدا کرد. که منجرب بهبود علایم افسردگی و کاهش استرس در این کودکان شد.

ماهی سرشار از امگا3

مصرف ماهی قبل از تولد

وقتی به فواید بی شمار اسید های چرب امگا 3 نگاه میکنیم میفهمیم که باید در تمام سنین مختلف از این ماده طلایی استفاده کرد.

رشد بسیاری از عملکرد های جنین از جمله بینایی و شناختی، ارتباط مستقیمی با جذب امگا3 در دوران بارداری دارد. برای اینکه میزان اهمیت مصرف ماهی در دوران بارداری را بهتر متوجه بشید باید بگم 60 درصد از وزن مواد ساختاری مغز چربی است که تقریبا نیمی از آن یعنی 25 درصد آن امگا3 می باشد.

مصرف ماهی بعد از تولد

در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است مصرف اسید های چرب امگا3 در نوزادان تازه متولد شده تا 10 ماهگی باعث افزایش توجه و ارتقا هوش آنها می شود.

پس اگر می خواهید کودکان باهوش و زیرکی داشته باشید حتما ماهی بیشتر مصرف کنید تا در زمان شیردهی به نوزادان خود آنها هم از فواید ماهی بی نصیب نمانند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.