5 راه آسان برای تشخیص ماهی تازه از فاسد

0

5 راه آسان برای تشخیص ماهی تازه از فاسد

 

ماهی یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار در میان مردم است. امروزه ماهی جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده است. اما مشکل اساسی تشخیص ماهی تازه از ماهی کهنه و مانده می باشد.دانستن اینکه چه زمانی باید ماهی خریداری شود ، می تواند از بیماری و مریض شدن شما چلوگیری کرده ، همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید محصول بهتر و تازه تری خرید کنید .

ماهی دریا در این مطلب قصد دارد شما را با 5 راه آسان تشخیص ماهی تازه و سالم از ماهی کهنه و مانده  آشنا کند.

 

 

5 قدم ساده در تشخیص ماهی تازه از ماهی فساد

 

 

 

 

 

بوی ماهی :

اولین گام جهت شناسایی ماهی تازه از ماهی کهنه، بوی آن ماهی است. همیشه در خاطر داشته باشید که ماهی تازه هرگز بوی بد و تند نمی دهد، ماهی تازه بو ندارد و یا بوی خیلی کمی دارد که اصلا هم تند نیست .

فکر می کنید چرا؟

هنگامی که ماهی می میرد ، این آنزیم ها به با باکتری ها کمک می کنند تا به دیواره معده ی ماهی نفوذ کنند.این باعث می شود که گوشت ماهی شروع به فاسد شدن بکند .در نتیجه ، بوی بد ماهی در اثر ماندن به علت وجود آمونیاک است.هر چه ماهی بیشتر بماند و از تازه بودن ماهی بگذرد ، میزان آمونیاک منتقل شده از خون ماهی به گوشت ماهی بیشتر شده و در نتیجه گوشت ماهی ،بوی بد و تند آمونیاک را به خود می گیرد . چنانچه هنگام خرید ماهی ، بود بد و تندی داشت نشان می دهد که ماهی مانده و فاسد است و بخاطر شرایط نامناسب فریز شدن فاسد شده است .

 

چشم ماهی:

چشم های ماهی را بررسی کنید. زیرا چشم ماهی تازه،روشن، شفاف و براق است. اگر ماهی بماند ،  پس از مدتی چشمش مات شده و رنگ آن خاکستری رنگ می شود و دیگر ماهی قابل استفاده نیست .

 

 

پوست و بدن ماهی :

هنگام خرید ماهی ، حتما به پوست بدن ماهی توجه کنید . به طور طبیعی بدن ماهی، باید براق یا به اصطلاح متالیک باشد. بدن ماهی تازه ، روشن است و نور را به راحتی منعکس می کند و دارای یک ظاهر فلز مانند است .در حالیکه ، ماهی فاسد و مانده ،پوستی کدر و بی رنگ و حال دارد .هنگام خرید ماهی حتما دقت کنید که از فروشگاه های معتبر خرید نمایید. بعضی از فروشندگان ماهی ، ماهی را در یک ماده شیمیایی به نام فرمالین نگه می دارند تا شکل ماهی تازه را به خود بگیرد .

 

 

 

ماهی تازه

 

 

گوشت و دم ماهی :

ماهی تازه ، گوشت سفت دارد ، و در صورتیکه انگشت خود را در بدن ماهی فرو کنیم ، انگشت به راحتی در آن فرو نمی رود . اگر ماهی مانده را فشار دهید ، جای انگشت روی آن باقی می ماند .گوشت ماهی تازه نباید از استخوان جدا باشد. دم ماهی نیز باید سفت باشد . بهتر است که به فلس های ماهی نیز دقت کنید ،فلس ماهی تازه به آسانی جدا نمی شود.

 

آبشش و باله ماهی :

یکی دیگر از علامت های تشخیص ماهی تازه از فاسد ، آبشش ماهی است .هنگام خرید، آبشش های ماهی را  باز کنید.داخل آن باید رنگ قرمزخونی داشته باشد. آبشش ماهی کهنه رنگ پریده و روشن است. باله ی ماهی نیز باید دست نخورده ، مرطوب و مقاوم دربرابر کشیده شدن باشد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.