حشو،آنچه که به ماهی طعمی بی نظیر می دهد!

0

حشو،آنچه که به ماهی طعمی بی نظیر می دهد!

امروز قرار است که با طرز تهیه حشو و ماهی شکم پر با حشو توی فر آشنا بشیم . حشو ، در واقع به ترکیبی از سبزیجات معطر مثل گیشنیز و شنبلیله گفته می شود که روی ماهی قرار می دهند و طعم فوق العاده خوشمزه ای به ماهی می دهد و به زبان محلی آبادانی به آن حشو می گویند .

اصالت این غذا نیز به آبادان برمیگردد که به آن ماهی حشو می گویند و معمولا با ماهی صبور درست می شود . اگر که شما به ماهی صبور دسترسی ندارید ، اصلا نگران نباشید ، می توانیم ماهی حشو  را با ماهی های جنوب نظیر سنگسر و شوریده نیز تهیه بکنیم که بسیار خوشمزه است .

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه مجبوس عربی(هواری) با ماهی شیر

 

مواد لازم برای تهیه ماهی حشو جنوبی به اندازه  4 نفر :

 

ماهی 1 عدد
تمبر هندی 500 گرم
گیشنیز  خرد شده 600 گرم
شنبلیله خرد شده 200 گرم
نمک، زردچوبه ، فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم
پیاز رنده شده 1 عدد
سیر رنده شده 4 حبه

 

مراحل طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی با حشو :

 

1) اول شکم ماهی را خالی میکنیم و خوب ماهی را میشوریم . پس از خشک کردن ماهی ، ماهی را از کمر باز می کنیم و با نمک و دو قاشق غذاخوری سرکه مزه دار می کنیم  و کنار میگذاریم.

2) برای تهیه حشو ، ابتدا در ماهیتابه روغن می ریزیم . پس از داغ شدن روغن ، پیاز و سیر را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طلایی رنگ شوند .

3) در یک تابه جداگونه ، سبزی حشو که شامل گیشنیز و شنبلیله است را سرخ میکنیم . بهتر است همیشه مقدار گیشنیز 3 برابر شنبلیله باشد ، چرا که مقدار زیاد شنبلیله طعم تلخی به غذا می دهد.

4) توی این مرحله ، سبزی سرخ شده رو به پیاز و سیر سرخ شده اضافه می کنیم و خوب تفت می کنیم.

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه قلیه ماهی

 

5) برای تهیه عصاره تمبر هندی ، تمبر هندی را در یک لیوان آب حل می کنیم ، سپس از صافی رد می کنیم تا هسته های آن جدا شود .عصاره تمبر هندی را نیز به موادمون اضافه میکنیم . زردچوبه ، فلفل سیاه و قرمز و نمک را به موادمون اضافه می کنیم و میگذاریم چند دقیقه خوب تفت بخورد و مخلوط شود  و میگذاریم چند دقیقه تا خوب مواد خوشمزه مون جا بیفتد . ( دهنتون آب نیفته هااا )

 

خب ، حشو آماده است که برود و به ماهی مزه ی بهشتی بدهد .

 

6) خب حالا میرویم سراغ ماهی ، ابتدا سینی فر را کمی چرب می کنیم .فر را روی درجه 180 سانتی گراد تنظیم می کنیم ، ماهی را توی سینی فر میگذاریم و سینی را در قسمت وسط فر قرار میدهیم تا بالا یا پایین ماهی نسوزد و به مدت 20 دقیقه متظر می مانیم تا ماهی سرخ شود .

7) پس از 20 دقیقه ، ماهی را بیرون میاوریم و روی ماهی را با حشو کاملا میپوشانیم ، سپس مجددا توی فر میگذاریم به مدت 15 دقیقه ، اینبار فر را روی گریل تنطیم می کنیم و ماهی را گریل می کنیم تا وقتی که ماهی خوب سرخ و طلایی رنگ شود .

ماهی  با  حشو طعم بی نظیری دارد . از خوردن این ماهی حشوی خوشمزه لذت ببرین .

ماهی شکم پر با  حشو  ، با پلو و برنج سرو می شود .

Leave A Reply

Your email address will not be published.